سرزمين آريا

سرزمين آريا

ورزشی،فرهنگي،اجتماعي

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

Begin Night-Skin.com Weather code -->



امکانات

ورود اعضا:

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 23
بازدید دیروز : 15
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 128
بازدید کل : 21567
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1




چند نكته در مورد سلامت بدن


 

بدن انسان ماشینی است که در آن مواد شیمیایی، در محیطی که بخش اعظم آن را آب، تشکیل می دهد با دقت و ظرافت با هم وارد واکنش شده و در اثراین فرایندهای شیمیایی زندگی روزمره به امری ممکن تبدیل می گردد. در این مقاله مسائلی مهم در ارتباط با بدن انسان مورد بحث قرار گرفته اند.


 

  ترشح یک نوع اسید که به شدت خورنده است

 

سلول های دیواره معده اسیدی را ترشح می کنند که نام آن اسید هیدروکلریک است. تماس با این اسید، که فولاد هم در مقابل آن نمی تواند مقاومت کند، بسیار خطرناک است. اما مخاطی که در دیواره معده وجود دارند کاملا به این اسید خورنده، که بدن برای هضم غذا به آن نیاز مبرم دارد، مقاومند.


 

رابطه حافظه و حواس پنج گانه

clipartheaven.com


بین حافظه و حواس گوناگون بدن رابطه تنگاتنگی وجود دارد، بطوریکه شنیدن یک صدا و یا مزه یا بویی خاص می تواند ما را به یاد گذشته های خیلی دور بیندازد. حتی لمس کردن ممکن است ما را به یاد خاطرات گذشته مان بیندازد.


 

  استخوان ها و جبران کمبود مواد معدنی


 

webpages.shepherd.edu.


وجود کلسیم و فسفر برای بدن فوق العاده ضروری است. هنگامی که این مواد از طریق غذا به میزان کافی وارد بدن نشوند کمبود کلسیم و فسفر، از طریق ترشح هورمون های مخصوص، به اطلاع استخوان ها رسانده می شود. استخوان های ما، که منابعی سرشار از کلسیم و فسفر هستند، این مواد معدنی را در اختیار بدن قرار داده تا کمبود کلسیم و فسفر جبران شود. 


 

غذای مورد نیاز مغز


/farm4.static.flickr.com


با اینکه مغز تنها دو درصد وزن بدن را تشکیل می دهد، با اینحال این عضو به بیست درصد اکسیژن و کالری بدن نیاز دارد. سه رگ اصلی وظیفه رساندن اکسیژن به مغز را بر عهده دارند. اگر به هر دلیلی مثلا مسدود شدن، هر کدام از این رگ ها نتوانند اکسیژن و غذای مورد نیاز مغز را تامین کنند سلول های مغزی می میرند و مغز دیگر نمی تواند وظایفش را به درستی انجام داده و مشکلی که به آن سکته مغزی گفته می شود پیش می آید.

 


 

  علت تغییرات خلق و خو در دوران بلوغ


تغییرات هورمونی که در سنین بلوغ اتفاق می افتد علاوه بر رشد، تغییر ظاهر و ایجاد توانایی تولید مثل موجب تحولات روحی و روانی نیز می شود. برای همین سن بلوغ سنی است که در آن مشکلات روحی و روانی در همه افراد شایع می شود. دلیل آن این است که هورمون هایی مانند تستسترون روی نورون ها  در مغز تاثیر مستقیم می گذارند و تغییر و تحولاتی که در سلول های مغز روی می دهد موجب می گردد خلق و خوی فرد نیز به شدت تحت تاثیر قرار گیرد.


 

  وظیفه موهای درون بینی


بسیاری از سلول ها در بدن انسان دارای پرزهایی هستند که هر کدام وظیفه خاصی را انجام می دهند از کمک به هضم غذا گرفته تا کمک به شنوایی. در بینی موهایی وجود دارند که وظیفه آن ها خشک کردن مخاط بینی است. هوای سرد سبب می گردد که وظیفه گرفتن آب مخاط بینی به خوبی انجام نشده و این مساله منجر به تجمع مخاط مرطوب در بینی شود.


  تکامل و دندان های عقل

 

 


تکامل در موارد انگشت شمار در مسیر درست قدم برنمی دارد، در غیر این صورت الان ما دندان عقل نداشتیم. این دندان ها با این که کاربردشان را از دست داده اند اما چون ضرری به بدن نمی رسانند در طی فرایند تکامل از بین نرفته اند. زمانی این دندان ها مانند دندان های آسیا عمل می کردند اما با گذشت زمان و با بزرگ شدن مغز انسان استخوان های آرواره کوچک شده و متعاقب آن دندان های عقل کاربردشان را از دست داده اند.


 

اگر بخندیم  دنیا به ما می خندد


 


 

 

smileyfaces.org

 

 


همانطور که دهن دره کردن مسری است بر اساس شواهد جدید، خدندیدن نیز می تواند به اطرافیان سرایت کند. شنیدن صدای خنده دیگران نقطه ای را در مغز تحریک می کند که مسئول حرکات صورت است و این تحریکات منجر به لبخند زدن ما می شود.

 


 

 

  پوست ما از چهار رنگ تشکیل می شود



پوست ما بدون رنگ، تقریبا سفید به نظر می رسد. رگ های خونی اطراف پوست عامل بوجود آورنده رنگ قرمز هستند. پیگمان های زرد رنگ نیز روی سطح پوست یافت می شوند. همچنین ماده ای به نام ملانین در اثر تماس با اشعه ماوراء بنفش ایجاد کننده رنگ قهوه ای است. خالق هستی این چهار رنگ را در نسبت های مختلف با هم ترکیب کرده و به این بوسیله پوست انسان های روی کره زمین را رنگ آمیزی کرده است.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: حسن تاج الديني تاريخ: سه شنبه 26 مهر 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory->

درباره وبلاگ

به وبلاگ خودتان خوش آمديد

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب
© All Rights Reserved to pasargadtak.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com